Prečo deň zdravia? Prečo učiteľská kvapka krvi?

12.11.2015 12:06

  Za tento príspevok môžete hlasovať na:  :ttp://vybrali.sme.sk/c/Preco-Den-zdravia-Preco-Ucitelska-kvapka-krvi/?ref=blog

,,Rozpočet je uzavretý. Aj tak nič nezmôžeme. Keby išli ostatní...," takto a podobne znejú odpovede tých, ktorí sú skeptickí k Iniciatíve bratislavských učiteľov (IBU). Nezazlievam im ich postoj. I ja som musel zviesť vnútorný boj a definovať si, prečo do toho idem, keď viem, že je nás málo, údajne nám chýba podpora verejnosti a na boj so štátom sme slabí. Tak prečo sa do neho púšťam? Mám rád svoju prácu, snažím sa ju robiť najlepšie ako viem. Verím, že učiteľ nie je len tým, kto žiakom sprístupňuje vedomosti, ale ponúka im aj modely konania. Preto nechcem byť pedagóg (v starom Grécku otrok dozerajúci na deti), ale učiteľ, ktorí učí svoje deti, že ak s niečím nesúhlasia, tak je dôležité to nahlas a kultivovanie vyjadriť. A zároveň je pre mňa dôležité, aby moji žiaci videli, že som ochotný za svoje presvedčenie bojovať.

Nie je prízemné bojovať za peniaze? Nie. Robím službu štátu a chcem, aby mi štát za ňu zaplatil tak, aby som sa nemusel hanbiť, že som učiteľ. Chcem mať kolegov, ktorí si vážia to, že môžu byť učitelia. Aby moje deti učili učitelia, ktorí sú v škole radi. Chcem, aby sa vo verejnosti v súvislosti s učiteľmi prestalo používať české porekadlo: ,,Kdo umí, ten umí, kdo neumí, ten učí," ale vystriedalo ho: ,,Ten vie, ten učí." Verím politikom, keď hovoria, že najlepšia investícia do budúcnosti je investícia do školstva. Je mi smutno, keď tí istí politici vravia ,,nemáme" a nechávajú milióny našich eur miznúť v temných tuneloch.

Prečo som aktivistom v IBU? Pretože sú v nej zapojení ľudia, ktorí majú radi svoju profesiu, ktorých je stále viac, ktorí uverili, že spoločne môžu niečo zmeniť, ktorí, aj keby chod vecí nezmenili, aspoň budú môcť povedať, že sa o to pokúsili.

Prečo sa 19. 11. zúčastním Dňa zdravia? Je to jedna z mála možností, ako zodpovedných upozorniť, že naše školstvo je choré a že mi záleží na jeho liečbe. Verím, že nás o týždeň na celom Slovesku bude toľko, že aj náš minister pochopí, že musí s nami rátať.

Vidíme sa v najbližšej transfúznej stanici.

                                                                                     Róbert Beutelhauser, učiteľ a aktivista