Štvrtok - Deň zdravia a prvé stretnutie IBBU

21.11.2015 23:09

21.11.2015 16:48

Štvrtok bol náročný deň. A vôbec - posledné dva týždne boli ako z iného sveta. Ale naspäť ku Dňu Z ako zdravia. Už v stredu večer som bol dohodnutý s redaktorom RTVS, že sa pri bystrickej transfúzke stretneme o pol ôsmej ráno. Najskôr boli neskutočné problémy s parkovaním pri nemocnici, rozlúčili sme sa s partnerkou a potom som už len nervózne prešľapovať na mieste.

Prichádza dohodnutý človek aj s kameramanom, rýchlo sa zoznámime a smejeme, že sme rovnako oblečení. Návleky musia byť a ani neviem ako, už mám v ruke dotazník, vodu a čoko tyčinku. Prvotný odber krvi na vzorky a ďalšia chvíľa nervózneho čakania - prejdem? Vysmiaty brat zdravotník oznamuje B neg. a posiela ma na poschodie. Masa ľudí.. 20? 25? Milá sestrička ma usádza vo vedľajšej chodbičke, prináša mi na želanie teplý čaj. Ďalšie vyšetrenie - tlak v poriadku a tep 98 jasne hovorí a mojom aktuálnom rozpoložení prvodarcu. Oslovuje ma neznáma žena - vysvitne, že učiteľka. Púšťame sa do debaty o odborových organizáciách a celkom jemne sa pohádame, no zhodneme sa v tom, že ciele máme rovnaké. Pomedzi to ma stále zaberá kamera, snažím sa tváriť akože o nej neviem. Čas na rozhovor! Prvý raz v živote do kamery, päť či šesť otázok (z ktorých sa do večerných hlavných správ dostala jedna) a kameraman ma chváli, že na prvý raz veľmi dobré, veľmi dobré :) Samotný odber potom už prebehol rýchlo, personál bystrickej NTS bol úžasný a ja som si istý, že o tri mesiace som naspäť.

Vraciam sa domov so zvláštne hrejivým pocitom pri srdci, ktorý mi vydrží až do večera. Vybaviť poštu a najesť sa. Doma trochu mrznem, lebo sa mi nechce kúriť v peci a elektrika má práve výluku. Niekoľko telefonátov medzitým zaručuje, že väčšina hostí pozvaných na naše 1. stretnutie IBBU naozaj príde a budú mať dokonca aj nejakú tú minerálku s kávou - na viac naozaj nemáme.

Ľudia prichádzajú - medzi prvými mama jednej z mojich piatačiek, medzi poslednými jeden maturant. Zoznamujem sa s p. riaditeľom Feriancom, ktorého škola je dnes zavretá a ďakujem mu, že sme sa mohli stretnúť práve u nich na Ďumbierskej. Volá mi Braňo Kočan z Iniciatívy bratislavských učiteľov, že nestíha a tak začíname bez neho. Po úvodnej predstavovačke nasleduje uvoľnenejšia diskusia, v ktorej si zhrnieme naše zapojenie do Dňa zdravia. Nasleduje emotívnejšia časť, v ktorej sa viacerí zhodneme ma nutnosti spolupráce odborových organizácií, vysvetľujem si, ako na škole takú základnú organizáciu založiť. Prichádza Braňo, podávame si ruky a ja zisťujem, že vyzerá rovnako ako v telke. Medzitým sa zotmelo, zborovňu osvetľuje iba projektor a zopár notebookových displejov. Občas trochu moderujem, no uvoľnená atmosféra nás sprevádza až do konca.

Dohodli sme sa, že sa stretneme opäť - tretieho o tretej. Medzitým musíme rozmýšľať, ako sa chopiť nasledujúcej akcie IBU - Babysittingu alebo Dňa varovania. A samozrejme - čo a ako pripravíme u nás v Banskej Bystrici - však nie sme horší, nie? ;)

Všetkým, všetkým, všetkým zúčastneným patri moja veľká vďaka a obdiv - za to, že prišli, za to, že chcú a za všetku energiu, ktorá IBBU formuje.

               Ondrej   Pastierik, učiteľ